Om deze banner te kunnen bekijken, moet je Adobe Flash player installeren.

donderdag 12 augustus 2010

Andy (40) laat Marcel Vanthilt op zijn billen tatoeëren

'Villa Vanthilt' brengt wat teweeg in Kortrijk. Andy Callant uit Zwevegem liet het gezicht van gastheer Marcel Vanthilt op zijn achterwerk tatoeëren. 'Ik bewonder hem al lang.'

Je hebt mensen die ver gaan in hun bewondering voor een bekende figuur. Andy Callant (40) uit Zwevegem draagt vanaf nu voor de rest van zijn leven de beeltenis van Marcel Vanthilt op zijn rechterbips mee. En dat is eigenlijk de schuld van Tattoo Mike, de bekende Kortrijkse tatoeëerder.

'Je kunt niet ontkennen dat de komst van Villa Vanthilt naar onze stad een echt succes is, en daar wilde ik iets mee doen', vertelt Mike. 'Een vriend grapte: Waarom zou je Marcel z'n gezicht niet op je lijf tatoeëren? Maar daarvoor heb ik zelf geen plaats meer. (lacht) Ik deed dan maar een oproep op Facebook en tot mijn grote verbazing boden drie mensen zich aan, onder wie Andy. Ik had het niet verwacht. Ik wil al jaren een sinterklaas met paard op iemand tatoeëren, maar daar zijn geen gegadigden voor.' (lacht)

Andy's tatoeage is kakelvers en bezorgt hem nog behoorlijk wat ongemak. 'Het is een gevoelige plaats, hè. Maar ik ben niet aan mijn proefstuk. Dit is tatoeage nummer vijftien. Mijn allereerste, een hartje, heb ik als tiener zelf gezet, met drie naaldjes.'

Andy Callant heeft geen seconde moeten nadenken toen hij Tattoo Mikes oproep zag. 'Ik bewonder Marcel al lang, nog van toen hij bij MTV zat als een van de eerste veejays. 't Is weer eens iets anders dan een doodskop of een Chinees teken, hè?'

'Hier geen zon'

Boven en onder Vanthilts gezicht staat 'Hier geen zunne' (zon). Een allusie op De dag dat het zonlicht niet meer scheen, het nummer van Arbeid Adelt!, waarvan Vanthilt de frontman was. 'Een West-Vlaams grapje', lacht Andy's vriendin Angelique Beirlaen (37), zelf niet vies van een lichaamsversiering meer of minder. 'Hij mag nu nog een paar keer zijn broek afsteken, maar daarna is die tattoo alleen nog voor mij. Coole tattoo trouwens. Ook de kinderen vinden het de max. Nu kan hij op café zeggen: Wilt ge mijn Marcelleke eens zien?'

De gelijkenis is treffend. Toch kostte de klus Tattoo Mike niet meer dan een halfuurtje. Is dit nu het vreemdste wat hij al heeft gezet? 'Nee, hoor. Mensen komen met de gekste vragen, ik kijk nergens meer van op. Het speciale is hier alledaags geworden.'

En wat als Andy Callant een hekel krijgt aan Marcel Vanthilt? Dan staat hij daar toch maar mooi op zijn kont. 'Daar is geen gevaar voor', lacht Andy. 'En trouwens, een tatoeage is voor altijd.'

bron: www.nieuwsblad.be

Geen opmerkingen: