Om deze banner te kunnen bekijken, moet je Adobe Flash player installeren.

vrijdag 30 juli 2010

'Voor mij begon alles in Marke'

Geluwenaar Wouter Deprez bracht Villa Vanthilt een bezoekje

Marcel Vanthilt mocht gisteravond cabaretier Wouter Deprez verwelkomen in zijn 'villa'. Met Johan Vandewoestijne erbij was de regio goed vertegenwoordigd in het televisieprogramma.

'Kortrijk was voor mij voornamelijk de plek om uit te gaan', opent de uit Geluwe afkomstige komiek, Wouter Deprez. 'Ik weet dat ik in mijn jeugdjaren met mijn vrienden regelmatig naar Menen trok maar na de examens was Kortrijk steevast the place to be. Dan trokken we meestal naar de cafés rond de toenmalige Pentascoop.'

De Slimste Mens ter Wereld van 2005 denkt nog vaak terug aan het jaar 2000. 'Dan won ik het Humorologie-festival in Marke. Dat staat gekend als het oudste humor- en cabaretfestival van Vlaanderen. Eigenlijk is het daar dat alles voor mij begon.'

Beweging in de stad

Inmiddels heeft de 35-jarige Deprez West-Vlaanderen ingeruild voor een stek in het Gentse. 'Ik weet nog dat mijn broers in Kortrijk wilden studeren maar omdat ik niet hetzelfde parcours wou afleggen, kwam ik in Gent terecht. Ik ontdekte snel dat ook dat een stad met aantrekkelijke charmes was. Uiteindelijk bleef ik er plakken. Ik woon nu wel veel centraler in het land wat toch wel enkele praktische voordelen met zich meebrengt als artiest.'

Toch is alleen al uit zijn accent af te leiden dat Wouter Deprez een rasechte West-Vlaming is. 'Af en toe komt dat dialect ook in de opvoeding van ons zoontje naar boven: dommegaai en zwijgen en voortdoen zijn woorden die nu en dan al eens over de tong rollen. West-Vlaams is een motiverende taal. Ik ben West-Vlaanderen zeker en vast nog niet vergeten want ik kom nog heel regelmatig op familiebezoek.'

In de zomertalkshow van Marcel Vanthilt kwam Wouter vertellen over zijn optreden tijdens de Gentse Feesten en de nieuwe voorstelling met Wannes Cappelle & Frans Grapperhaus waaraan hij werkt. Volgens het gewezen panellid in De Rechtvaardige Rechters is de komst van Villa Vanthilt naar Kortrijk een goede zaak. 'Er komt beweging in de stad en dat is erg belangrijk.'

bron: www.nieuwsblad.be

Geen opmerkingen: