Om deze banner te kunnen bekijken, moet je Adobe Flash player installeren.

dinsdag 27 juli 2010

‘Ik ga zeker nog op ontdekkingstocht'

Op de Grote Markt werd gisteren de kick-off gegeven van Villa Vanthilt, de zomertalkshow op Eén. Enkele uren voordien werd Marcel Vanthilt officieel ontvangen in zijn botsautokraam. ‘Een unieke en toffe locatie', vertelde de 52-jarige presentator.

‘Tof om eens pal in het midden van de stad te staan', opende Marcel Vanthilt luttele minuten nadat hij werd ontvangen door schepenen Christine Depuydt, Stefaan Bral en plaatsvervangend burgemeester Wout Maddens. ‘Als ik dit zo zie mogen de kijkers zich verwachten aan mooie achtergrondbeelden met tal van historische gebouwen in de nabijheid.'

Semi-hoofdstad van mode

Het viel de presentator ook meteen op dat de villa een open gevoel geeft. ‘Ik kan als het ware zien of de mensen op de terrasjes melk in de koffie gieten of niet.' Nadat Marcel Vanthilt gekroond werd tot Guldensporenridder, een kalletaart en de sleutels van zijn villa ontving, viel vooral de motivatie op waarmee hij het tweede luik Villa Vanthilt van deze zomer wil aanvatten.

‘Wij zijn klaar om vijf weken lang aangename televisie te maken en de gaststad zal daarin veelvuldig aan bod komen', verduidelijkt de presentator, die er meteen aan toevoegt dat het voor hem een blij weerzien is met de stad. ‘Eerst met mijn groep Arbeid Adelt en nadien met mijn poëzieprogramma trad ik meermaals op in de Schouwburg. De Kreun ken ik ook. Vroeger was dat in Bissegem maar nu is dat hier vlakbij gevestigd. Daar zal ik vast en zeker eens een kijkje nemen.'

Ook de opening van Kortrijk K is de gewezen MTV-vj niet ontgaan. ‘Het winkelcentrum en de andere handelszaken wil ik zeker bezoeken. Kortrijk is in mijn ogen de semi-hoofdstad van mode en design en dat wil ik graag ontdekken. Ook op muzikaal vlak heeft Kortrijk toch al wat betekent. Ozark Henry is daar een mooi voorbeeld van.'

Het mag duidelijk zijn dat Marcel Vanthilt zeker van plan is de stad te verkennen. ‘Wij zijn hier dan wel om te werken, dit blijft een unieke gelegenheid om aan sightseeing te doen en in die vijf weken zal ik ongetwijfeld de tijd vinden om eens op ontdekkingstocht te gaan.'

Boeiend Vlaanderen

Villa Vanthilt loopt vijf weken lang van zondag tot en met donderdag. ‘Dat betekent dat ik in principe op donderdagavond naar huis kan, maar toch zal ik dat niet elke week doen. Als ik op het einde van de week te vermoeid ben, blijf ik hier. Ik wil niet het risico lopen om onderweg naar huis in slaap te vallen. In de laatste uitzendweek komt mijn gezin me trouwens vergezellen zodat we de laatste vakantiedagen van de kinderen samen kunnen doorbrengen.'

Of het niet moeilijk is om vijf weken lang van huis te zijn? ‘Ik had net zo goed een restaurant kunnen beginnen op de zeedijk van Blankenberge. Dan moet er ook hard worden gewerkt in de vakantieperiode. Erg zwaar til ik er niet aan. We hebben trouwens net een deugddoende vakantie van twee weken in de Ardèche achter de rug.'

De goeie en charmante ontvangst doet volgens Marcel Vanthilt alvast het beste verhopen voor de toekomst. ‘We hebben mooie tijden beleefd in Hasselt. Hoewel er bepaalde gelijkenissen zijn, is Kortrijk weer een andere stad maar dat maakt het net zo leuk. Vlaanderen is een boeiend land.'

bron: www.nieuwsblad.be

Geen opmerkingen: